Wydarzenia, spotkania, webinary

dodano przez: Katarzyna Lichota
Skuteczna komunikacja z pacjentem
Zapraszamy na szkolenie "Skuteczna komunikacja z pacjentem", które odbędzie się 14 listopada 2025 roku w godzinach 9:00-13:30 (on-line).
CO ZYSKASZ?
- większą pewność siebie w rozmowach z pacjentami i ich rodzinami,
- lepsze zrozumienie potrzeb osób z niepełnosprawnością i ze szczególnymi potrzebami,
- narzędzia do radzenia sobie w trudnych emocjonalnie sytuacjach,
- umiejętność budowania relacji opartych na empatii, szacunku i profesjonalizmie – nawet w stresujących warunkach.
PROGRAM
1.Skuteczna komunikacja z pacjentem i jego rodziną - jak mówić, by budować zaufanie i wspierać?
- Psychologiczne oczekiwania pacjenta. Jak odpowiadać na te potrzeby nawet w ograniczonym czasie? Drobne zachowania, które robią dużą różnicę w oczach pacjenta.
- Komunikacja niewerbalna - co mówi Twoja postawa, mimika, ton głosu? Jak interpretować „niewypowiedziane” przez pacjenta sygnały?
- Przyjazna komunikacja z pacjentem - jak mówić z szacunkiem i jasno, zamiast rozkazywać i oceniać?
- Model „języka troski” CARE w relacjach z pacjentem i jego rodziną - sprawdzony sposób w komunikacji z pacjentem.
2. Komunikacja z osobami ze szczególnymi potrzebami - jak uniknąć barier i pokazać szacunek?
- Zasady savoir-vivre’u - co wypada, a czego unikać w kontakcie z osobą z niepełnosprawnością/szczególnymi potrzebami?
- Bariery społeczne, komunikacyjne - co utrudnia komunikację?
- Praktyczne wskazówki w kontakcie z osobami z różnymi typami niepełnosprawności/szczególnymi potrzebami (osoby starsze, dzieci, osoby z niepełnosprawnościami fizycznymi i intelektualnymi).
3. Jak radzić sobie w trudnych sytuacjach z tzw. „trudnym pacjentem”? - narzędzia komunikacyjne i emocjonalne dla personelu
- Jak być uprzejmym, ale stanowczym? Jak stawiać granice, by jednocześnie nie wzbudzać oporu pacjenta? Jak mówić „nie”, by zminimalizować poziom niezadowolenia pacjenta?
- Kontrola emocji w trudnych rozmowach - jak działa model: sytuacja → myśli → emocje → działanie? Jak nie „wciągać się” w złość pacjenta - zastosowanie modelu „świateł drogowych” w stresujących sytuacjach.
- Gotowe scenariusze zachowań w sytuacjach takich jak: pacjent zdenerwowany, pacjent roszczeniowy, „pacjent wszystkowiedzący/który wie lepiej”, pacjent nie przestrzegający zaleceń, itd. wymuszanie, zachowanie roszczeniowe, agresja słowna.
4. Jak przekazywać trudne informacje
- 8 złotych zasad komunikowania trudnych wiadomości - co warto powiedzieć, a czego unikać?
- Model SPIKES - praktyczny algorytm przekazywania trudnych informacji medycznych krok po kroku.
Więcej informacji na stronie internetowej: https://agamon.biz/szkolenia/katalog-szkolen/sluzba-zdrowia/skuteczna-komunikacja-z-pacjentem/14-listopada-2025r/