Rejestr Podmiotów Prowadzących Kształcenie Podyplomowe Pielęgniarek i Położnych
Okręgowa Rada Pielęgniarek i Położnych w Łodzi prowadzi rejestr podmiotów prowadzących kształcenie podyplomowe na obszarze działalności Okręgowej Izby Pielęgniarek i Położnych w Łodzi.
Wpisowi do prowadzonego przez Okręgową Radę rejestru podlegają wyłącznie przedsiębiorcy, prowadzący działalność regulowaną w zakresie kształcenia podyplomowego pielęgniarek i położnych.
Podmiot zamierzający wykonywać działalność w zakresie kształcenia podyplomowego, składa za pośrednictwem SMK wniosek o wpis do rejestru, zawierający następujące dane:
- oznaczenie organizatora kształcenia, adres jego siedziby, adres jego zamieszkania (jeżeli on jest inny niż adres siedziby) oraz numer identyfikacji podatkowej (NIP), o ile przedsiębiorca taki numer posiada,
- formę organizacyjno-prawną organizatora kształcenia,
- numer wpisu do rejestru przedsiębiorców albo ewidencji działalności gospodarczej - w przypadku przedsiębiorcy,
- określenie rodzaju, dziedziny i trybu kształcenia,
- datę i numer decyzji zatwierdzającej program kształcenia,
- miejsce prowadzenia kształcenia,
- planowane terminy rozpoczęcia i zakończenia specjalizacji oraz kursów kwalifikacyjnych i kursów specjalistycznych.
Podmiot wpisany do prowadzonego przez Okręgową Radę rejestru jest obowiązany zgłaszać jej wszelkie zmiany określonej powyżej danych, w terminie 14 dni od dnia powstania tych zmian.
Dane te, Okręgowa Rada Pielęgniarek i Położnych w Łodzi przekazuje do Centrum Kształcenia Podyplomowego Pielęgniarek i Położnych w terminie 14 dni od dnia dokonania wpisu do rejestru.
Ewidencję wszystkich organizatorów kształcenia podyplomowego pielęgniarek i położnych prowadzi Centrum Kształcenia Podyplomowego Pielęgniarek i Położnych. Do prowadzonej przez Centrum ewidencji organizatorów kształcenia wpisowi podlegają wszystkie te dane, które znajdują się w rejestrach podmiotów prowadzących kształcenie podyplomowe pielęgniarek i położnych właściwych okręgowych rad pielęgniarek i położnych.
Obowiązująca kwota opłaty za jeden wpis lub wpis zmiany danych, dla wniosków złożonych od dnia 22 stycznia 2024 roku - do dnia ogłoszenia w 2025 roku kolejnego obwieszczenia przez Prezesa GUS w Dzienniku Urzędowym RP "Monitor Polski" - opłata wynosi 447,00 złotych
Szczegółowe informacje dotyczące procedury wpisu znajdują się w Ustawie o zawodach pielęgniarki i położnej, Rozdział 6, artykuły 75-77. Poniżej odpowiedni wycinek ustawy do pobrania.