Wydarzenia, spotkania, webinary

dodano przez: Katarzyna Lichota
Szkolenie dla pełnomocników d/s praw pacjenta oraz pełnomocników i koordynatorów d/s dostępności w podmiotach leczniczych.
Szkolenie dla pełnomocników d/s praw pacjenta oraz pełnomocników i koordynatorów d/s dostępności w podmiotach leczniczych.
Zakopane 18-20 maja 2025r.
>>>> SZCZEGÓŁY <<<<<
Rola pełnomocników/ koordynatorów d.s. dostępności i pełnomocników d/s praw pacjenta w zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w placówce medycznej
1. Określenie katalogu klientów ze szczególnymi potrzebami w placówce medycznej
2. Zasady kontaktu i savoir-vivre’u w kontakcie z osobami z różnymi rodzajami niepełnosprawności (ćwiczenia praktyczne)
3. Podstawowe regulacje prawne dotyczące dostępności.
4. Przestrzeń dostępna dla wszystkich – najważniejsze wytyczne Standardy POZ, AOS, Szpitali
5. Minimalne wymagania w zakresie zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami:
• Dostępność informacyjno-komunikacyjna • Dostępność cyfrowa • Dostępność architektoniczna
6. Zadania pełnomocnika d.s. dostępności i rola rzecznika praw pacjenta w zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami
7. Audyt dostępności architektonicznej – zasady jego przeprowadzania (ćwiczenia praktyczne )
Zygmunt Klimczuk - Ukończył Akademię Wychowania Fizycznego w Warszawie, Europeistykę na UMCS w Lublinie oraz Szkołę Trenerów Uniwersytetu Jagiellońskiego. Posiada wieloletnie doświadczenie jako ekspert ds. badań i analiz oraz ekspert ds. dostępności. Był zatrudniony w projektach m.in. „Lubelscy Liderzy Dostępności na START”, „Dostępne NGO na PLUS”, „Lubelskie Gwarancje na START – monitoring jednostek administracji publicznej w województwie lubelskim pod kątem dostosowania do postanowień Konwencji ONZ o prawach osób niepełnosprawnych”, „Wdrażanie Konwencji o prawach osób niepełnosprawnych – Wspólna Sprawa”. Trener w projekcie “Szkolenia dotyczące Wdrażania Konwencji ONZ o prawach osób Niepełnosprawnych”. Prowadził szkolenia dla koordynatorów dostępności w Fundacji „Dostępni” w zakresie audytowania dostępności w JST w projektach m.in.: „Akademia samorządowa: Dostępność plus – ZIT Lubelski”, „Akcelerator Dostępności JST Makroregionu Wschodniego”, „Akcelerator Dostępności JST Makroregionu Centralnego”, „Akcelerator Dostępności JST Makroregionu Południowo Zachodniego”. Ukończył szkolenia w zakresie audytowania dostępności architektonicznej w ramach projektu realizowanego przez Fundację Instytut Rozwoju Regionalnego w Krakowie. Przeprowadzał badania dostępności architektonicznej, informacyjno-komunikacyjnej dla wielu jednostek samorządu terytorialnego, spółdzielni mieszkaniowych oraz wspólnot mieszkańców i warsztatów terapii zajęciowej, sądów, przychodni zdrowia i szpitali. Audytował podmioty administracji publicznej i służby cywilnej.
publicznego (rzecznicy ZUS i rzecznicy szpitali, ARiMR, etc.)oraz managerów sektora prywatnego (Orlen Basell, CreditAgrocole, Profbud).
Pacjent – podmiot i partner w terapii
1. Prawa pacjenta – katalog ustawowy w kontekście konkretnych powinności zespołu terapeutycznego;
2. Komunikacja z Pacjentem jako element istotny w terapii w kontekście praw pacjenta;
3. Obowiązki pacjenta – czy w ogóle istnieją?
4. Cukierek w stalowym papierku– dostępność jako wymóg ustawy i jako prawo pacjenta.
Agnieszka Sieńko – radca prawny, ma już ponad 20-letnie doświadczenie zawodowe w ochronie zdrowia. Prelegentka jest także mediatorem sądowym. Kwalifikacje coacha, interwenta kryzysowego i szeroka
wiedza o wnętrzu człowieka sprawiają, że warsztaty z mecenas Sieńko są ciekawe, interaktywne, pełne trafnych spostrzeżeń.
Dialog Motywujący jako narzędzie w nawiązaniu kontaktu i pracy z osobami uzależnionymi oraz doświadczającymi przemocy.
Paweł Antoniak: specjalista terapii uzależnień, psychoterapeuta, doświadczony trener.
Kolejność zajęć może ulec zmianie
MIEJSCE:
Zakopane Hotel Skalny ul. Pardałowka 10
CENA UCZESTNICTWA W SZKOLENIU: 1450zł netto* Udział w szkoleniu materiały szkoleniowe, przerwy kawowe, obiad. * dla jednostek finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% lub w całości ze środków publicznych stawka podatku VAT = zw
Zakwaterowanie i obiad dopłata 520zł brutto
Dopłata do pokoju 1 osobowego 160zł brutto
POCZĄTEK ZAJĘĆ:
Do hotelu zapraszamy 18.05.25 po południu.
Wykłady rozpoczynają się o godz. 09:00, dnia 19.05.2025r.wyjazd i zakończenie szkolenia 20.05.2025r. ok. godz. 13:00
ZGŁOSZENIA:
Wypełnione karty prosimy przesłać na adres: fic-szkolenia@data.pl
WPŁATY: FIC Szkolenia – Ignacy Chruszczyński Nr r-ku: mbank 79 1140 2004 0000 3002 2579 5347
Kontakt do Organizatora: 601 35 44 88
ORGANIZATOR:
FIC Szkolenia Ignacy Chruszczyński ul. Abramowicka 188 20-391 Lublin
Biuro Szkoleń: ul. Kinowa 18/80 04-017 Warszawa
tel: 601 35 44 88 fax: 0 22 292 38 50
e-mail: fic-szkolenia@data.pl www.fic-szkolenia.home.pl
NIP: 712-005-13-92 REGON: 430044616